دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

اصول نگهداری استخر سرپوشیده و روباز

۴ بازديد
قطعا اطلاع از اصول نگهداری استخر از ساخت آن مهم تر است. اگر این اصول را نادیده بگیرید بعد از گذشت مدتی امکان استفاده از این مکان برای شما وجود نخواهد داشت. تعویض آب استخر، استفاده از مواد شیمیایی مناسب مانند کلر، تنظیم دمای آب بین ۲۹ الی ۳۰ درجه و … از مهم ترین اصول نگهداری استخر هستند که در این مطلب  از سایت تاسیسات پارسا به طور مفصل به آن ها خواهیم پرداخت.

اهمیت نگهداری از استخر

اگر با اصول نگهداری استخر آشنا نباشید در گذر زمان شاهد آلوده شدن آب و غیر قابل استفاده شدن آن خواهید شد. فرقی نمی کند که استخر عمومی است یا خصوصی. بلکه مهم این است که شنا کردن افراد در آن باعث می شود که به مرور زمان ذرات پوست، مو، چربی بدن و … آلودگی های زیادی را وارد آب کند. استفاده از موادی مانند کلر، ازن، سولفات آلومینیوم و … در راستای پاگیزکی و میکروب کشی آب استخر الزامی است. معمولا بعد از آبگیری استخر، اقدام به روشن کردن پمپ تصفیه و پمپ گرمایشی به مدت ۲۴ ساعت می کنند تا آب استخر از آن ها عبور کند. از اصول نگهداری استخر این است که آب باید ۴ بار از فیلترها عبور کند تا تمام مواد اضافی از آب حذف شوند.
استخرهای روباز بیشتر از استخرهای سرپوشیده در معرض آلودگی قرار دارند و باید از روش های مختلف و انواع تجهیزات استخر برای پاکسازی آن ها استفاده کرد. امروزه فروشگاه های فیزیکی و آنلاین متعددی در زمینه فروش این تجهیزات فعالیت می کنند که یکی از معتبرترین آن ها فروشگاه تاسیسات پارساست. در این فروشگاه می توانید علاوه بر تهیه تجهیزات استخر، اقدام به خرید تجهیزات آتش نشانی، بوستر پمپ آتش نشانی و … نیز کنید.

نگهداری استخر روباز در باغ

بسیاری از افراد در محوطه ویلا استخر می سازند. این استخرها به دلیل روباز بودن در فصول مختلف سال با چالش های زیادی مواجه می شوند که مهم ترین آن ها مربوط به تعویض آب و تمیز کردن آن است. اگر استخر توسط درختان محصور شده باشد حداقل ماهی ۱ بار باید آب استخر را تمیز یا تعویض کنید. در غیر این صورت امکان شنا کردن در آن برای شما وجود نخواهد داشت. خصوصا در فصل پاییز که برگ درختان خشک و شکننده می شود احتمال آلوده کردن آب استخر را افزایش می دهد.
همچنین یکی از مشکلاتی که در فصل زمستان شاهد هستیم یخ زدن آب استخر است. سرما با رسوخ به دیواره های استخر باعث خرابی آن می شود و شما مجبور خواهید بود سالی یکبار آن را تعمیر کنید. قطعا این موضوع هزینه های زیادی را برای شما به همراه خواهد آورد. در ادامه شما را با اصول نگهداری استخر در فصل زمستان آشنا خواهیم کرد.

ادامه مطلب
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.